Salsa Fargo

 

Kráska či netvor..

 

..chlapská moudrost praví, že to nejhezčí co bůh stvořil, je modrooká blondýnka. Samo sebou se může strhnout debata, zda-li to není spíše zrzka, bruneta, nebo pivo..Možná tomu tak je a možná není. Od doby kamenné, kolují vtipy o absolutní nepraktičnosti modrookých blondýn a přesto, je-li některá k mání, jde samec na věc (dokonce se to rýmuje:-)). Tenhle „ úvod na blond“ vede k jedinému a to k šeredné krásce jménem Salsa Fargo. Tuhle kultovní značku se sídlem v americkém Bloomingtonu jsem si vybral, jako partnerku pro svoji další divokou cestu – tentokráte Jižní Amerikou. Salsa Fargo je pojmem mezi dálkovými cyklisty a svým robustním zjevem, ocelovým rámem a masivními devětadvacítkami budí buďto respekt, nebo opovržení. Vyosené berany jsou již jen třešničkou na pomyslném dortu zděšení u neznalých.

Salsa Fargo je totiž opravdová bestie, kterou vůbec není jednoduché řídit. Přetáčí se, cuká, ustřeluje, zvyknout si na jízdu s berany a přeřazovat pomocí bar- end řazení je dřina, mechanické brzdy od Avidu se zahřívají a piští do krajiny, pevná ocelová vidlice nic neusnadní a pověsíte –li kolo na „věšák“ ve vagónu Českých drah – nikdo jiný se tam již nevejde. Což je vlastně dobře.

Když se ale jednoho dne rozhodnete, že se podíváte za obzor v sedle svého kola, stane se rázem ze Salsy ten nejlepší parťák pod sluncem. Naložte, co chcete, neboť tenhle rám to stejně nepozná. A kdyby? Tak se to svaří ! Berany nabízí tolik poloh pro ruce, že zapomenete na hodiny strávené v sedle. Neskutečné množství navářek a úchytů na rámu i na vidlici Vám umožní vzít s sebou zásobu vody na přejetí Sahary. Čím více máte nákladu, tím lépe kolo jede. Veškeré nerovnosti na trase vyžehlí 2.40 pláště a odpružená sedlovka Cane Creek. Původně ukňourané brzdy Avid BB5 se pod nákladem najednou zklidní a Vy také, neboť v případě problému v pustině, pouze vyměníte oproti hydraulikám lanko.Pro svoji jihoamerickou cestu jsem svoji Salsu vyšlechtil nosiči od firmy Tubus ve spojení s brašnami Ortlieb a Revelate design. Tímto, jsem podepsal smlouvu o nesmrtelnosti. Řazení jsem zvolil XT od Shimana a kola od kultovních DT SWISS. Sedlo Brooks pak již jen dodává váženosti, jak mému kolu, tak mému pozadí.

 

Salsa Fargo prostě není tuctová modrooká blondýna. „Bloncku“, má většina cyklo – populace ve svých garážích a nudí se s ní o víkendech na singletrecích a polních cestách. Salsa je prostě obyčejná holka, která nezklame a je s ní zábava. Můžete se na ni spolehnout kdykoliv a kdekoliv a většina kolemjedoucích se za ní otočí. Projdete-li jen tak kolem, pohladíte ji. Je škaredá? To mi nevadí, já mám v tomhle vztahu jasno. A Vy?

2 thoughts on “Salsa Fargo

  1. Ahoj Pavle,

    rad bych se zeptat na tvoje zkusenosti s cyklo bagazi a nosici. Sam jsem absolvoval jednu cestu z Italie do CR, ale byly to je 2 tydny temer vyhradne po asfaltu. Chystame se v lete na dalsi cestu po Evrope a mozna zabrousime i nekam uple mimo…a urcite budeme mit vic bagaze nez jsem mel tenkrat (trojbrasna SA a improvizovane kufriky na predni vidlici).
    Videl jsem tvoje fotky s brasnami Sport Arsenal, respektive Ortlieb – jsou mezi nimi nejake zasadni funkcni rozdily? Dal jsem nekde videl odpruzenou vidlici, zatimco Salsa je na pevne. Doporucil bys vymenu odpruzene za pevnou v pripade, ze je na kole namontovana odpruzena? Je mi jasne ze funkce odpruzene jde do kytek, jakmile na ni clovek cokoliv povesi, ale stoji za to porizovat si pevnou?
    Nakonec, mas nejake doporuceni ohledne rozmisteni cyklobagaze? Doporucil bys vubec bagaz na predni vidlici?

    Hezky den preji.
    Martin

  2. Hola Marťo…cítím se teď skvěle, neboť tvoje „grande“ otázka na moji hlavu předurčuje, kolik tě nechám utratit peněz z tvého zajisté drceného rozpočtu. A to mě bavííííí:-) Nééé, neboj. Já nemám pocit, že bych byl ten povolaný na nějakou extra radu, ale jedno vím určitě. Že ta radost z výletu přebije jakékoliv případné trable se špatně vybranou brašnou či jiným hardwarem. Ale to už znáš sám. Tudíž:
    Já absolvoval Severní Ameriku s SA příslušenstvím a odpruženou vidlicí. Úchyt předního SA nosiče mi ve spojení s leteckou přepravou dočista zdeformovali jednu nohu odpružené vidlice a já jel celou cestu se „zabořeným“ zdvihem. A šlo to. Brašny SA obstály, a co ne – to sem přišil (mám na mysli expediční sadu). Stejně tak obstály i nosiče. Zadní sem použil v hrubé úpravě i pro Jižní Ameriku. A byl jeden z mála, který to přežil bez úhony – dle komentů spoluputujících. Pro Evropu bych tohle vůbec neřešil.
    Ortlieb a Tubus jsou samozřejmě jistoty ve všech směrech, ale já myslím že ti jde taky o finance. Pokud ano, tak SA mají zelenou
    A přední vidle?? Salsa je prostě z jiné planety. Alespoň já mám ten pocit. Nedokážu říct, jak se komu jezdí na pevné vidlici u jiných kol. K Salse to prostě patří. Mám díky tomu více možností na úchyty nosičů a příslušenství, ale věř, že ta jízda bez odpružení někdy sakra bolí. Rozložení snad ani neřeš. Spíše si zjisti, jestli opravdu musíš vézt předek, když jedeš po Evropě, kde seženeš jídlo, trenky i prostitutku na každém rohu. Kolo už v tomhle případě není kolo, ale skůtr:-)…moc se opatruj. Držím ti palce

Komentáře jsou ukončeny